20 iun. 2016

Brevetul de înotător e calea cea mai sigură spre înec

Eram destul de mic și nu mai țin minte cum am ajuns la cursul ăla de înot, țin minte doar că l-am absolvit și că m-am ales de pe urma lui cu un brevet de înotător. Nu aveam nici cea mai mică idee ce aș putea face cu el, eram doar mîndru că-l am. Poate că mă duceam să trec la Olt, arătam brevetul și Oltul, impresionat, își desfăcea apele ca Marea Roșie în fața lui Moise, dar nu știu să vă spui că n-am încercat.
Doar că, mulțumită Celui de Sus, am primit, ca și în alte dăți, cuib pe gratis, ca barză chioară ce mă aflam. Un nepot de verișoară din Mangalia era scafandru de mare adîncime, cîntăreț la trombon și luptător de greco-romane. Impresionant, trebuie să recunoașteți. Am făcut multe chestii cu Tavi, aș fi vrut să fac și mai multe. Dar, în cazul ăsta, el a fost doar veriga lipsă, că întîlnirea miraculoasă a fost într-o zi la piscina de la Alpin, loc de fițe brașovean, cu un tip care s-a recomandat prietenul lui Tavi, văru-tu, scafandru. Ce să zic, mă bucur ca de orice prilej de bere. Și continuăm noi să dăm din mîini și din picioare prin apa piscinei de la Alpin. Eu cu brevet, el fără. Doar că la un moment dat noul meu amic, scafandrul, se uită atent la mine și zice tu ai o problemă, înoți ca înecatul. N-ai învățat la școală că oamenii plutesc în mod natural? Știi că sîntem în bună parte apă și că plămînii sînt plini cu aer? Știi ce greu e să ne ducem la fund? Și îmi face vreo două demonstrații, mă pune să le reproduc, o fac cu plăcere, drept pentru care rămîn cu gura căscată. Tipul era un foarte bun pedagog, și mai și vorbea pe limba mea. Mi-a spus o chestie uimitoare: înotul nu e despre cum să scapi de înec ci despre cum să trăiești în apă. Te poți îneca doar în două feluri. Fie nu mai ai energie, și atunci ești mort și pe uscat, fie ai energie și ți-o consumi pe toată străduindu-te să te îneci. .j ps.am aplicat la copchilă, garantez că funcționează, e ca delfinul în apă, pentru detalii mă contactați pe privat. pps.nu știu de ce dar am impresia că sîntem pe opțiunea doi. ppps.educația e despre cum să trăiești în lumea de afară, nu despre cum să scapi de ea. e traducerea liberă pentru oamenii care s-au rătăcit pe gardul meu și nu pricep despre ce e vorba. în esență, e despre posibilitatea de a bea bere cu oricine.

Niciun comentariu: